tisdag 21 juli 2009

Tisdagstema : FORDON




Tisdagstemat är FORDON, den här veckan.
Mitt allra bästa FORDON är jag själv och mina egna apostlahästar!
De är jättebra att ha!
De har tagit mig runt, både här hemma och i storstäder som Rom, Paris, Bryssel, Hamburg, Köpenhamn och en massa andra ställen, både stora och små och mittemellan...
...nu senast hjälpte de mig runt på sommarheta vandringar i Stockholm!
Borde kanske pyssla om dem och ta hand om dem lite bättre...så de håller hela livet ut!
Annars så är jag ganska stolt över min nya svarta "tantcykel" också!



Den är också jättebra att ha och man kan ta sig till roliga platser på ett snabbt och enkelt sätt!
Speciellt kul är det att åka i nerförsbackarna!
Tjoho...
...nu åker jag iväg till Alingsås över dagen!
(Men dit åker jag och väninnan bil, naturligtvis!)
Ha det bra, allihopa, så hörs vi sedan!

9 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra.
Ja man skall vara glad åt fötter . Hade man inte dem så skulle man sjunka ner i jorden ju. Lite däcksbyte på dem då och då och rostskyddsbehandling skadar nog inte ,,, Tantcykel sa du den är ju likadan som Filifjonkan har ju vill du påstå att vi är tanter va..va.. skratt kan jag ALDRIG tänka mig att vi är.Bra att du åker bil då till stora staden Ha det så kul där.

AKO sa...

Lite rolig tolkning på temat. Jag är likadan, tar mig fram i livet på mina egna fötter eller med hjälp av cykeln.

Kerstin sa...

Vilken härlig tolkning. Fötterna är väl det bästa fordon vi har. :)
Ha en fin dag.

Tant Malin sa...

Jag tycker ditt fot-foto var kanon! Bra tolkning. Hoppas att ni hade en trevlig dag i min stad (Alingsås). Fikade väl gott, antar jag? Ha det!

Photos by Storm sa...

Javisst, ett par väl fungerande fötter är det perfekta fortskaffningsmedlet/Lis

Anna of Dallas sa...

Det var bra fordon. Jag har just kommit tillbaka till USA från min semester hemma i Sverige. I Sverige använde jag både apostlahästarna och cykeln varje dag. Det var skönt som omväxling till bilen.

Monica Hansen sa...

Fin cykel!

Nina sa...

Tur man har fötter... hur skulle man annars kunna "pedala"?

Hannele sa...

Viktigt.