tisdag 2 juni 2009

Tisdagstema : SLITET




Tisdagstemat den här veckan är: SLITET
Vi har ganska mycket som är SLITET hemma hos oss, tycker jag...i ett hem där 4 ungar och 3 katter har vuxit upp och där kompisar har travat in och ut... och två röriga stressiga föräldrar mitt i alltihop... ja, då blir det mesta just SLITET...men vårt hem ska jag förskona er ifrån...jag lovar!
Istället ska jag visa er min mormors gamla fotoalbum...det är slitet!

Som barn älskade jag att bläddra i det här albumet, jag tyckte det var SÅ vackert... det var som att komma till en annan värld med alla dessa vackert klädda människor som fanns på de gamla fotona!
I de flesta fall, har jag har ingen aning om vilka dessa avbildade människor är, mormor berättade säkert massor om dem när jag var liten, men det kommer jag inte ihåg längre...
När mormor dog så såg jag till att få med mig albumet som jag hade tyckt så mycket om som liten...det var säkert ingen annan som hade velat ha det heller, för den delen.
Det är i alla fall kul att äga detta album och ibland händer det att jag använder mig utav något gammalt foto därifrån som grund, när jag skapar i textilt och fritt broderi!

11 kommentarer:

lairama sa...

:)
Ja det mesta blir slitet, fort, när det ränner en massa barn ut och in.
Gamla foton är så otroligt mysiga. Vilka historier de har att berätta!!!
Bra tolkning på temat.

Hanna sa...

Vilket vackert album! Verkligen tur att det ej blev slängt!

Majsan sa...

Gamla, väl slitna album med vackra foton i.. finns något mer spännande?

Nina sa...

Åh, jag älskar gamla foton!

Hanneles paradis sa...

Kul att du har kvar mormors gamla album, hoppas hon har berättat allas namn.

(Snygg make, menade du väl :)

Frida Pixelbloggen sa...

Vackert album, vad kul att ha det kvar.

Britten sa...

Ett så vackert slitet album!
Vilken känsla det ändå är att sitta och titta på foton från en svunnen tid. Det är ju något som dagens fotoalbum i datorn inte ger oss.
Ha det gott!

Tussegumman sa...

vackert! Hoppas att allt är väl med dig! Jag har precis börjat slappna av efter en lyckad student/Kramar Tussegumman

Gunnels blog sa...

mycket slitet kan vara vackert också;-)
Sådan fint fotoalbum! Visst är det vackert med gamla foton?!
Tack för kommetnaren hos mig! Nu ska jag snart ha sommarlov, från bloggen och annat! Ha det gott!

Barbro S sa...

Ja visst är det vackert, det gamla fotoalbumet med sina bilder. Jag har också ett, från min farfar, tror jag. Precis som du känner jag nästan inte igen någon på bilderna.

Evas konstsida sa...

Hej Helene!

Jätte fint album du har. Gamla foton har något speciellt över sig tycker jag.

//Eva

Tack för det du skrev i min blogg.
Jag funderar på att kanske göra ett litet uppehåll över sommaren. Får se, det har jag inte bestämt än. Men jag har bestämt mig att lägga ner skolbloggen. Men kanske jag behåller blogg namnet.

Så jag får återkomma till dig Helene vart du kan finna mig :).

Ha en jätte fin helg!
Kram
//Eva