måndag 15 juni 2009

KERAMIKPROVER




Hela förra veckan gick jag på en SOMMARKURS i Screentryck på lera.
Äntligen så fick jag lära mig hur det går till att överföra bilder och foton till keramikföremål!



Det var verkligen jättekul och idag har jag varit och plockat ur ugnen och granskat mina keramikprover in i minsta detalj!
Vad är bra... vad är mindre bra... vad kan jag skippa...vad ska jag jobba vidare med...?
Massor med frågor och analyserande... vända och vrida... hit och dit... om och om igen...



...fniss...ingen "normal människa" kan fatta hur mycket man FAKTISKT kan få ut av att analysera dessa "halvtaskiga" keramikplattor... fniss...
Det är MASSOR! (Och jag har PLANER inför kommande jul... vi får väl se om det blir något så småningom!?)
Men NU först, så ska jag pusta ut och ha SOMMARLOV!
Jippie... skolan är slut och ledighet med långa sovmornar i stugan och mysiga frukostar på altanen hägrar!
Jag tittar väl in då och då och avlägger rapport om "ditt och datt", men det blir nog inte så ofta, skulle jag tro...
ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN SOMMAR!


3 kommentarer:

Nina sa...

Önskar dig en ljuvlig sommar!

Hanneles paradis sa...

Fräck mosaik det blev.

Anonym sa...

Oh vad snyggt!
Agathakristie.blogspot.com