tisdag 19 maj 2009

Tisdagstema: GAMMAL, ÄLDRE, ÄLDST




Tisdagstemat denna veckan är: GAMMAL ÄLDRE ÄLDST.
Visst gav det mig en hel del huvudbry... men till slut fick det bli så här!
ABC-LÅDAN är GAMMAL och har tillhört min svärfar när han var liten pojke på 1930-talet.

Kistan är ÄLDRE och kommer från min mans föräldrahem, numera används den som vårt vardagsrumsbord och även som förvaring av våra jul- och Advents-saker.
Det allmogemålade väggskåpet är ÄLDST, förmodligen från början på 1700-talet och kommer även det från min mans föräldrahem, som är en gammal dalagård från 1600-talet.

10 kommentarer:

Sirpa sa...

Läckert med såna där gamla saker!

VIOLA sa...

Vilken samling du visar upp! Så vackra...Tack för det!

HEJ FRÅN MIG!

Em sa...

Vilka vackra saker!

Filifjonkan 1 sa...

Hej helga Så fina saker du har att visa Roligt att kunna använda kistan till bord och förvaring.Målningarna är ju jättefina med just det gamla liksom nötta eller patinan heter det väl med finare ord.

Monica/Moa sa...

Mycket vackra gamla saker.. me like =).. Ha det gott/Monica

Pialotta sa...

Väldigt gammalt allt du visar .. mycket vackra klenoder:-) /Pialotta

Amanda sa...

Vilka härliga gammla saker du har i dina gömmor. Där finns allt med. /Amanda

Majsan sa...

Så vackra saker! Skön tolkning.

Monica sa...

Jösses villka klenoder!

Anonym sa...

Hej Helene!

Vilka vackra gamla saker du har.

Kram
//Eva