tisdag 26 maj 2009

Tisdagstema : FRUKT




Tisdagstemat är FRUKT.
I vår familj har vi alltid FRUKT hemma, men just idag var det lite "tunnsått" i fruktskålen... eller kanske inte "tunnsått", men iallafall inte mycket man tar med sig i väskan när man går iväg ut... ett enda stackars ynka äpple... ananasen är lite svår att stoppa med sig i fickan och de små aprikoserna är så små så man får ta så många med sig... det blir till att införskaffa mera FRUKT idag och fylla på i skålen!
Mina barn är nära på "FRUKT-beroende" och tuggar frukt i tid och otid, så med några förskrämda äpplen i en liten påse, kommer man inte lång i den här familjen!
Nä... det blir för mig, till att bära tunga, proppfyllda kassar från fruktaffären idag!

8 kommentarer:

Barbro S sa...

Aprikoser som är såå gott. Ha en bra dag:)

Carina sa...

Underbara frukter - så gott...
Kramen.

Em sa...

Härlig fruktbild :o)

Cecilia sa...

Härligt med fulla fruktfat! Och så fint för dina barn att bara förse sig med godsakerna!

MARLENE sa...

Vår frukt ligger i kylskåpet så det fick bli nåt helt annat innat hos mej idag.

Monica Hansen sa...

Ljuvliga färska aprikoser:)

Snart är det konstlördagen och jag funderar på att gå och titta en sväng. Om du vill kan vi byta mobilnr och se om vi ses i mängden? Jag går nog dit mitt på dagen nån gång om jag kommer iväg...

monica_kristina@hotmail.com

Hanneles paradis sa...

Mums, färs ananas med puschgrädde kan jag äta varje dag...

Hannele sa...

färsk ananas med punschgrädde