tisdag 7 april 2009

Tisdagstema: VARDAGSLYX




Tisdagstemat den här veckan är VARDAGSLYX.
Vardagslyx kan ju vara så mycket... t.ex att ta sig tid att påskpyssla för sin egen skull, bara för att det är roligt och att man vill testa en tanke som "slagit rot" i huvudet på en... som tanken gjorde i mig, att försöka tillverka ett gammeldags tittägg!
Det var jättepilligt och tog lång tid, trots att resultatet blev ganska enkelt och simpelt, om man jämför med gamla tiders tittägg!

VARDAGSLYX kan också vara...



... att köpa sig några "Lilla Fridolf-ansikten" till balkongen. (Jag kallar alltid Penseer för "Lilla Fridolf", det ser ut precis som om den tecknade "Lilla Fridolf" sticker upp sitt lilla ansikte över krukkanten eller balkonglådan... fniss...)



VARDAGSLYX är också att...



... bo ovanför "Franska Bageriet" och kunna slinka ner med kappan ovanför pyjamasen och köpa pinfärska baugetter och goda marmelader, till frukost...

... men VARDAGSLYX kan vara så mycket mer... som t.ex, ta en fika på stan med skol-ledig son i vårsolen, som jag gjorde igår... Mysigt...

... eller att ha förmånen att få se en filminspelning på nära håll... det var ett helt inspelningsteam på vår gård och i vårt garage, igår eftermiddag, under hela kvällen och halva natten... Jösses, vad de jobbade... det hade tydligen "skett ett mord" i just VÅRT garage!!! Isch, så hemskt...!
Ska bli kul att se när filmen är klar!

...eller att se alla krokusar som blommar nu på "Floras kulle"... det finns hur många som helst... de bara väller fram i stora sjok...

JIPPIE... NU ÄR DET NOG VÅR PÅ RIKTIGT!
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

elle sa...

vardagslyx min vän kan ju vara ALLT..egentligen... jag lyxade till det igår när sonen bjöd på egenhändigt fiskad o gravad öring... Guuuud va ´gott det var... Ha en fin dag , Kram, Elle

Hanneles påskparadis sa...

Hihi, spännande :)
Annars tycker jag att vardagslyxen är nog den bästa lyxen.

Filifjonkan 1 sa...

Så kul att du gjort ett tittägg Det fick jag alltid ett på påsken när man var lite detta socker och spänningen att få kika in idet..Man gnagde ju lite i smyg och smakade på det fast man inte fick Oh gudars om jag ändå sparat dem. suckar men icke.
Fint blev ditt tittägg med Findus inuti. Just den där lilla lyxen som sätter krydda på tillvaron beskrev du så bra är Hoppas din påsk blir precis så där skön Kram på dig och en klapp till Findus.

Marika på Odlingspyssel sa...

Å vad fint tittägg du gjort! har aldrig lyckats få till ett helt ägg när jag försökt. Ditt är verkligen superfint!

Leja sa...

Hej.
Vilken "kanonsida" Du har!!! Hälsar Leja

www.123minsida.se/Ejdelens-Textil