tisdag 31 mars 2009

Tisdagstema: INIFRÅN OCH UT



Tisdagstemat är: INIFRÅN OCH UT...
Passar mig precis, för... "VRÄNGT MIG SJÄLV INIFRÅN OCH UT", det är exakt vad jag har gjort de senaste dagarna, när jag har försökt måla en av skolans nya uppgifter...det har stått still... inspirationen har varit borta... ingen av alla mina förvirrade tankar och tafatta försök har fallit mig i smaken... allt har refuserats av mitt eget inre.
Jag är nog inte så lätt att ha att göra med för mig själv, tror jag... fniss...
MEN...JIPPIE... i morse släppte frustrationen... tvillingarna hann inte ens gå iväg till skolan, innan jag stod med penslar och målarfärg i högsta hugg...
...SKÖNT, nu är i alla fall den första målningen av 3 nästan klar!!!

11 kommentarer:

Kadermo sa...

Kul att få se och höra andra målares våndor. Går själv en kurs i Vedic art och det är mycket givande. Ett vackert foto blev det också.

Malin sa...

Kul tolkning - skönt att det vände till slut.

marie roxbro sa...

Härligt / marie

Gunnels blog sa...

Ja ibland så sinar inspirationen........skönt att den kom tillbaka

Hanna sa...

Rolig bild:) Nyfiken på hur tavlan blev nu!

Cecilia sa...

Ja ibland är det kämpigt. Men så skönt för dig att kreativiteten kommit igång igen!

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra Har du varit på "livets avigsida" kan man säga då vad gäller den konstnärliga biten kanske. Men roligt att se att du återvänt till din rätta sida och fått till det.När det blir tyst och lugnt i huset så kan det ju vara så att då kan man tänka mer klart.kram till dig denna ljuvliga vårdag,

NatureFootstep sa...

dig hade jag inte hälsat på förut, så trevligt du har det. :)

Hanneles paradis sa...

kul med inspiration

Gunnels blog sa...

Tack för gulliga ord hos mig :-)

m sa...

Kul tolkning!
Jag hittade din blogg när jag sökte efter "fritt broderi" på google. Ska på workshop hos Gudrun Bartels i maj och ville se lite vad folk har gjort. Så fina saker du gör! Titta gärna in hos mig på 70%Garn och 70%Foto :)