tisdag 17 februari 2009

Tisdagstema: HANDGJORT



Jag har inte varit med på TISDAGSTEMAT på jättelänge. Men den här veckans tema kan jag ju bara inte låta bli att medverka i... det är ju som gjort för mig, jag som fullkomligt ÄLSKAR allt som har med hantverk att göra!
Mina egenhändigt sydda rostofflor här ovanför, har tyvärr sedan länge vandrat iväg till de "sälla jaktmarkerna"... men nya är på gång... har klippt till ett par liknande, så tygdelarna ligger bara och väntar på att sys ihop, när tiden väl vill räcka till för sådant pyssel!
Man känner sig som en liten, smågalen prinsessa när man trippar runt i denna typen av tofflor... fniss... kanske egentligen inte passar sig för "en tant i min ålder", men det bryr jag mig inte om... jag ÄR och förblir jättebarnslig och tycker om fåniga och småroliga saker!

På tal om Prinsessor...



Undrar hur hon har det min lilla "Prinsessa på ärten", som jag sålde på en utställning förr-förra hösten?
Hoppas hon fortfarande sover gott i sin stora luffarslöjdsäng med alla madrasserna!



14 kommentarer:

www.livskrafter.blogg.se sa...

Vilken helt oemotståndligt vacker prinsessa på ärten .... :)
Emma

Marika på Odlingspyssel sa...

Gah! Vad fin prinsessan är! Du borde tillverka miniatyrer och sälja. Blir sååå sugen på att ha en egen ärtprinsessa här hemma nu.

Nina sa...

Prinsesstofflor är ALDRIG fel!

Även jag vill ha prinsesstofflor om jag känner behov av tofflor. Brukar alltid vara så varm om fötterna så det blir inte ofta att jag har några.

Hanneles paradis sa...

Vilka söta saker du visar.

Monica sa...

Gud så näpen säng och prinsessa på ärten!

Anonym sa...

Men vad i nu försvann min kommentar igen den skall gå iväg och då kommer bara en helt tom sida upp och så händer inget mer? får skicka på anonymt då om det går

Anonym sa...

Men det är ju märkligt skickar ju alltid på mitt googelkonto men nu går det inte till dig får underteckna med Filifjonkan då Skrev att jag gillade dina rosentofflor jättemycket och din härliga prinsessan på ärten Hälsar Filifjonkan

Gerda-Thyra sa...

Filifjonkan, detta var ju märkligt...
Men klicka i alternativet Namn/URL, då kan du skriva i din riktiga bloggagratis adress... kanske går bättre då!?
Jag har kolla mina inställningar och det verkar inte vara några problem där...
Gör ett nytt försök och klicka som sagt var i Namn/URL, så får vi se!

Filifjonkan 1 sa...

Nähepp det gick inte hamnar på samma tomma sida när jag skickar? testar igen som vanligt

Filifjonkan 1 sa...

Men det här är ju skumt efter mycket väntande så tog den den vanliga igen? ?

Annika sa...

Hej hej!!

Som jag trodde då. :-(

Jag får fortsätta söka efter ngt annat som kan tilltala en Acka.
Kan jag använda bilden och samtidigt länka till din sida om jag gör ett "snyft-reportage" på min blogg?
Ha det så bra.

Gerda-Thyra sa...

Ja, det är helt OK... fniss...
Jag kommer så småningom att göra nya sagofigurer, men jag har inte tid just nu.
Det enda figurerna jag har kvar är "Tanterna Brun, Grön och Gredelin i nutidstappning"

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra. Är bara inne och bäddar sängen åt din "ärtiga prinsessa" Det kliar i fingrarna att få pilla lite på henne och hennes bolster. Damma lite på sängens krökar och lägga ner henne där,,, å barndomsminnen de sitter som berget. Fast å andra sidan kan bädda ner Findus med om han är med på det Titti skulle inte protestera alls ..;)

anna sa...

jag blir såå nyfiken
vad tog du i betalt?
hon är fantastisk!!