måndag 5 januari 2009

SPIRALSTICKAD STRUMPA UTAN HÄL




Hittade ett mönster på nätet, på en mycket enkel spiralstickad strumpa utan häl.
Egentligen tycker jag inte om s.k tubsockar, men testade mönstret ändå, mest för skojs skull... och det funkar riktigt bra, tack vare spiralstickningen... passformen blev helt OK!
Dessutom är den här stickningen en perfekt "TV-soff-hörne-stickning"... den funkar utan att man behöva tänka något nämnvärt... fniss...
Är det någon som vill grabba tag i stickorna och sticka sig ett par, så finns mönstret HÄR.

8 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra så det var dessa fina strumppor du satt och knåpade på...vilket varv var det Findus hjälpte dig med tro? De är jättefina och just idag ser det ju kalas ut att ha dem på fötterna Kanske Findus vill ha en så där 4 st i hans storlek med ,,,kallt för hans små trampdynor ute nu..Ha det så bra kommande helg

Tussegumman sa...

Som värmesockar framför tv:n helt perfekt. Annars är jag inte heller förtjust i tubsockar då de inte sitter uppe. Önskar dig en fin kväll/Kramar Tussegumman

Hulda sa...

Hej!
Jösses, så duktig du är! Ska lägga bokmärke på din sida, för här finns mycket inspiration att hämta. Inte för att jag kan, men jag vill! Och så har jag livlig fantasi och tror att jag ska klara av det! Jättekul att du delar med dig av alla dina vackra kreationer. Så även om man inte kan, så är det ögongodis!
Hulda

mormor Hannele sa...

kanske borde man börja sticka.

elaina sa...

Åh så fina!
Ska tipsa min ArbetsKamrat som är duktig att sticka: kanske kan Hon lära mig...
;o)
ps: som en liten god forts. på Nya Året bjuder jag Dig på litet vernissage inne hos mig!

Susanne sa...

Hej..Är det ok om jag lånar din bild och beskrivningen till min blogg? Jag tyckte dom var så fina och värda att visa..Tänkte jag skulle försöka själv,,när tid finnes..Min blogg är bara knappt en vecka så jag är väldigt ny..Jag kommer naturligt vis lägga en länk till dig och tala om var bild och beskrivning kommer ifrån.Kram Susanne "Mitt Liv i Fare"

Gerda-Thyra sa...

Susanne:
Ja, det är OK!
Försökte svara inne på din blogg, men jag tror inte att jag lyckades...?!
Du hade en "konstig" kommentarsmottagare som tydligen inte ville ta emot min kommentar...

Susanne sa...

Hej..Ja jag har förstått att den verkar krånglig att komma in på.Jag ska sätta mig en stund och kolla över..tack då kommer jag att lägga till dig...Susanne