tisdag 25 november 2008

Tisdagstema : GULD






Att allt som glimmar inte är GULD, det vet vi ju redan... och det gäller verkligen mitt bidrag till veckans TISDAGSTEMA... den här gamla religiösa tavlan är inte värt ett skit i pengar... men jag gillar den, med sin slitna ram och fina silkesbroderi och med den lilla bokmärkesängeln stilla vakande i husets fönster...

Tavlan hittade vi, när vi rensade ut i min mans föräldrahem och vi hade inte hjärta att lämna den kvar eller sälja den på auktion, utan den fick snällt följa med oss hem.

7 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Annorlunda tolkning!
Jag förstår att ni inte kunde kasta den, den var mycket vacker...

Mia sa...

Så fint. Tänk allt arbete och möda som ligger bakom.

Ha en fin dag.

Sigrinn sa...

Guld som andas svunna tider!
Ha en fin dag!

Mita sa...

Vissa saker ska man bra inte skiljas ifrån den kan vara guld värd. Ha det bra

Filifjonkan 1 sa...

Hej Gerdathyra. Jag är tillbaks i lite mindre omfattning nu, Så söt den är din vakande änglatavla ligger mycket kärlek de broderiet. Som du sa inga pengar är det värt men för den som vet var den kommer ifrån och vem som sytt den då är den värd hur mycket som helst.Hoppas alt ok med dig och den 4 bente..fniss du vet vem jag menar.Kram på dig.

Hanneles paradis sa...

Jag gillar också såna gamla tavlor.

Petra C sa...

Vilka jättefina tisdagsbilder du tar!