tisdag 11 november 2008

Tisdagstema : FÅGEL, FISK ELLER MITT EMELLAN














Tisdagstemat är FÅGEL, FISK ELLER MITT EMELLAN



Svårt tema!

Jag är dessutom inte så förtjust i FÅGLAR... blir lite osäker när de flaxar runt omkring mig...
FISK är jättegott att äta... men skulle aldrig kunna skaffa mig ett akvarium t.ex... tycker det är vackert men lite äckligt...fråga mig inte varför...
MITT EMELLAN... ja det är ju allt det andra... massor med andra ord...!



Tittade mig omkring här hemma och då slog det mig att FÅGLAR är det jag tydligen tycker om att omge mig av när det gäller "prydnadssaker"...



Jag har inte speciellt mycket av vare sig "prydnadssaker" eller fåglar, men dessa bilder är vad jag kan bidra med till dagen tema.




Den översta PIPPIN är en bronsskulptur av keramikern Thyra Lundgren,
De två Stridstupparna är i järn och kallas just för STRIDSTUPPAR och är handgjorda av någon som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på...
Keramikhusen längst ner är från Bertil Valliens serie "BAGDAD", tyvärr har jag bara 4 av husen, det finns 3 till i serien och de skulle jag också jättegärna vilja ha.
Så OM det finns någon bland Tisdagstema-medverkarna som vet var jag "någorlunda billigt" kan komplettera min lilla samling av BAGDAD...
...HOJTA TILL är ni snälla!!!

6 kommentarer:

Designe sa...

Vilka härliga prydnadsfåglar! ..och tack för din kommentar hos mig! :)

Ingalill_S sa...

Stridstupparna var väldigt vackra.

Kerstin sa...

Läckra tuppar.
Ha en fin dag.

MARLENE sa...

Åh hej och hå... här får man ta denna vägen för att se ett livstecken. Tur att prydnadsfåglar inte flaxar, då hade det varit ett himla flaxande både på dej och Findus *fniss* gissar jag.

artambience sa...

Jag tycker om fåglar! Men hur trivs du med att ha fåglar som prydnader om du inte gillar dem? Du kanske tycker om dem som prydnader i alla fall?

Hanneles jul sa...

Mittemellan får mej att tänka på makens första julklapp till mej, motvallskäring, käring mot strömmen, en fisk på finska, men han ritade en fågel (för jag hade sagt fel)

Kalender finns här:
http://3rik.se/kalender.html