söndag 9 november 2008

GAMMELDAGS PAPPERS-ÄNGLAR





Ett litet tips inför kommande jul- och advents-tid...lite tidigt kanske... men, men... tiden går SÅ fort...fniss...
Jag älskar att använda mig av "gratismaterial" och sådant som inte kostar så mycket när jag pysslar och tillverkar saker... återvinning kallas det nog!
Dessa änglar har jag gjort av fina foton från tidningar och reklamblad och så repade jag upp ett gammalt presentband i guld och klistrade fast med ett bokmärke över.
Jag tycker att de här blev minst lika fina som om jag hade sprungit iväg till Panduro eller liknande ställen och köpt dyra glansiga papper för att vika till pappers-änglar... och de blev ALLDELES GRATIS för mig att göra! Bra va!?



Tyvärr så förstör blixten litegrand men det var för mörkt att fota utan blixtens hjälp...

5 kommentarer:

Nina sa...

Tror att dina gratisänglar är vackrare än om de vore av köpepapper. Faktiskt!

Man ska inte förakta det som är gratis... så du tänker helt rätt :)

Monica sa...

Jättefina! Vilken bra idé så här i köpstoppstider!

elaina sa...

Hej G-T!
Kul att Du bloggar igen å som vanligt är Du kreativ å skapar så vackra saker.
Barna å jag ska börja julpyssla nästa helg: mycket möjligt att nå´n julklapp blir en sån fin pappersängel...
=0)
pst! TACK för tipset

Lillemor sa...

Jättefina änglar! Kul idé.

gulle hexan sa...

hur fina som helst,..
toppen ide`
jag själv gillar skarpt. det man kan ta till vara återvinna
bra gjort:)
tack