tisdag 7 oktober 2008

Tisdagstemat : STÄNGT






Tisdagstemat är STÄNGT
Mitt lilla bemålade väggskåp från 1700-talet, har jag alltid STÄNGT.
Jag tycker att det är så fint med sin enkla gamla dekormålning och lena yta... tidens tand har ovillkorligt farit fram med det, med både sprickor och maskätna partier... men vad gör väl det... i mina ögon är skåpet bland det finaste jag vet!
Vi hittade det för några år sedan när vi rensade ut min mans föräldrahem. Då hängde det ute i härbret, som min svärfar hade som snickarverkstad. I skåpet förvarades spik och skruv och allehanda fiskekrokar...
Idag är det betydligt finare saker som förvaras i det... folk brukar ha smyckeskrin... men jag har ett smyckeskåp!

9 kommentarer:

www.livskrafter.blogg.se sa...

Vackert som en skatt ! ! !

Kerstin sa...

Vilken fin tolkning på temat. Ett vackert skåp vill man ha stängt så man får njuta av det fullt ut.
Ha en fin dag.

Ninni sa...

Vilket vackert gammalt skåp...och vilket fynd du gjorde! Fin tolkning!

♥ LottaM ♥ sa...

Vackert gammalt skåp med kurbitsmålning eller?

Ha en fin dag!

Anna sa...

Åh.... vilket härligt gammalt skåp...stängt...javisst..fint fint..

Sirpa sa...

Oj vilket finf gammalt skåp!

Moas sa...

Mycket vackert smyckesskåp.. =).. kramiz.. Monica

Nina sa...

woow, vilket underbart skåp. Det är ett smycka i sig det också.

Filifjonkan 1 sa...

Jaa det här skåpet är en liten skatt så fint målat och patinan efter många års användning är ju härlig ett och annat maskhål gör väl ingenting det får man räkna med i så gamla fina saker. Sen att det är från släkten gör ju saken ännu bättre. Kram på er