tisdag 28 oktober 2008

Tisdagstemat : GRÅ




Tisdagstemat den här veckan är GRÅ.

Hemma hos goda vänner, så kan man sockra sitt kaffe, te eller sina efterrättsbär, ur den här fina silverpokalsliknande skålen.
Det känns lite extra lyxigt och "småkungligt" när den står där och tronar mitt på det dukade bordet!
Det är kul när gamla saker verkligen används och att det ibland hittas fram till nya användningsområden!
Det värsta som finns är väl när fina saker bara står uppställda eller undanplockade till ingen nytta... liksom "bara se men inte röra"...
Nä... fram med grejerna, använd dem... kanske till andra saker än det ursprungligen var tänkt...NJUT av dem... då får sakerna en chans att leva vidare och bli en del av just DIN eller MIN historia!

8 kommentarer:

Pialotta sa...

Så vacker den är.. inte många som använder de där silvriga prydnaderna numer, men så underbara de är:-)

Golfhustrun sa...

Åh tänk om man hade en sådan där. Jag älskar allt som är överdådligt och kanske inte hör hemma i en vanlig vardag. Men sådana där saker piffar ju upp vilken trist tisdagsdukning som helst! Bra!

Kerstin sa...

Den var riktigt vacker. Gillar speciellt att den är hög. :)
Ha en fin dag.

Erica sa...

Fin skål :)

Moas sa...

Vad läcker den är .. det är ju precis så där det ska vara .. man ska använda sina saker annars kan det kvitta.. Ha det gott Kram/Monica

Frukostflingan sa...

Håller helt med dig om att dessa gamla ting ska fram på bordet och användas. Jättefin pjäs!

artambience sa...

Så trevligt med socker i en sådan skål!! :-)

Hanneles paradis sa...

Vackert, jag använder mina saker.