tisdag 23 september 2008

Tisdagstemat : Barnsligt






Tisdagstemat är BARNSLIGT.

Och barnslig, tycker resten av min familj att JAG är, som envisas med att ha mina gamla dockor kvar...

De sitter och tronar, högst upp, på översta hyllan i sovrummet... dammiga och eländiga är de, har inte pysslats om de minsta sedan de sattes dit för en massa år sedan...

Kanske har min familj rätt... kanske är det dags att packa ner dem i en låda, förpassa dem till källaren och låta dem komma till ro...
...eller också får jag väl gjöra iordning dem, byta kläder, kanske sy nya fina... borsta deras hår och snygga till dem...

Dockorna heter, från vänster till höger: Tjorven, Kristina, Ginger (den lilla gådockan i ljusblå klänning) Ann-Charlotte (min absoluta älsklingdocka) och Pippi-Lotta.

10 kommentarer:

www.livskrafter.blogg.se sa...

Men du vet väl om "Att vara en smula barn är att vara verkligt vuxen"...så spara dina dockor du tycker jag..;-)
De är dessutom jättefina
/Emma

Monica sa...

Dom e jättefina ju! Behåll dem framme om det känns så...

Monica sa...

Trevlig blogg du har, jag har länkat.

annette sa...

Behåll dom och var "barnslig", underbara är dom och vilka fina namn!

Kram //annette

Kerstin sa...

Vilka fina dockor du har. Och fina namn med! :)

Gunvor sa...

Jag tycker också att dom ska få ha sin plats där. Jättefina dockor. Jag har tyvärr ingenting kvar sen jag var barn!

carina sa...

Tur att vi har möjlighet att få vara lite barnsliga

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig. iiihhh,,,din Kristina heter ju Rosa det är ju min docka sen jag var liten,Tyvärr tappade rosa armen och sen benet sen sprack huvudet,,,stor sorg dockmakaren lagade henne en gång sen gick det inte mer. Klart du skall ha dem kvar bara damma av dem lite och piffa till dem du så är de som nya Det är ju en skatt att ha dem kvar. kramis på dig

Ninnie sa...

Så roligt att du har kvar dina dockor! Låt dom sitta kvar där, de är ju jättefian!
Jag visar något hos mig som jag saknar nu som vuxen, som inte finns kvar men som jag lyckat leta rätt på iallafall. Inte mina, men likadana...

Hanneles paradis sa...

Påminner mej om min traumatiska upplevelse, när alla mina dockor försvann vid en flytt... Ändå var jag tonåring då.