tisdag 4 mars 2008

TISDAGSTEMA : FRITID






TISDAGSTEMAT är FRITID

Oj, det svåraste temat hittills, tycker jag!

Det jag minst av allt har problem med, är att få dagen att gå!
Det känns ibland som om jag inte har någon FRITID över huvud taget...ännu mindre har jag av den "vara" som kallas FRI TID...
Ibland tänker jag tillbaka på hur det var förr, när man bodde hemma hos mamma och pappa och fortfarande gick i skolan...då, innan alla "måsten"... DÅ hade man verkligen FRI TID och FRITID... undrar just om man var kapabel att värdesätta det då?
Nu stjäl man sig till lite FRI TID eller FRITID emellanåt, men innerst inne så vet man att man borde vikt tvätten, skurat köksgolvet eller tragglat läxan med någon av ungarna en gång till, istället!
Här inne på min blogg skriver jag ju egentligen bara om det som är mina så kallade fritidssysselsättningar... med andra ord mitt stora intresse för HANTVERK i olika skepnader...men naturligtvis så gör jag en hel del andra grejer också fast det inte framkommer här!
Som foto till veckans tema, har jag valt den här bilden som får illustrera en liten del av min FRIA TID...!

4 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Fri tid har jag massor nu, inga barn :)

Broarne sa...

Hej
Jag glömmer bort tisdagstemat hela tiden...:o)
Jag har haft ett par tjejer som fotade i huset, ska kanske bli inredningsrepotage i Lantiv. Då kanske din försterängel kommer med, den sitter så snyggt i Ella rum...
Annmarie

emma sa...

Låter som trevlig fritid ändå :)

Fru A sa...

Jag hade rätt mycket att välja på i det här temat :D Fritiden är ju den bästa tiden *s*