tisdag 18 mars 2008

TISDAGSTEMA : ELEKTRISK




TISDAGSTEMAT denna veckan är ELEKTRISK

Det var faktiskt lite bra, för då blev jag påmind om att jag behöver lämna in en gammal lampa på lagning!
Det ska jag nog göra redan idag, tror jag bestämt...har faktiskt saknat den här lampan i flera år nu... så det är kanske på tiden!




Det är jag själv som har klämt ihop sladden på detta viset, när jag skulle stänga chiffonjelocket en gång... kunde inte begripa VAD som tog emot så till den milda grad...

12 kommentarer:

Fru A sa...

*ler* Ja ibland kan man verkligen vara klantig....

LottaM sa...

Ja tack och lov fick jag bytt ut ett par sladdar som oxå kommit i klämm ... ha en fin dag solen skiner i "Götet" härligt

Soffy sa...

Jag vet vad min man elektrikern skulle sagt om han sett den gamla sladden! Men de är fina!

Frukostflingan sa...

Det är klart du ska laga lampan och ha den framme, den är fin!

Simone sa...

Men så snygg, loppis??

Ninni sa...

Vilken läcker sak! Verkligen udda.

Ingrid sa...

Ja, den behöver definitivt få sladden fixad.

Filifjonkan 1 sa...

GerdaThyra: ojoj med sladden farligt farligt,, bäst att byta ut den hos fackfolk, Lampan är ju läcker riktigt gammal förstår jag, Sådana små glädjeämnen saknar man ju direkt .Hoppas du inte fått en massa snö men det är nog så att det har du liksom hela Sverige uscha å eländigt nu. Me bara att bita ihop och påskpynta mera,,,

Cattis sa...

den sladden gjorde mig nostalgisk... min mormor hade sådana sladdar.
Kan tom minnas hur de luktade ;-)

klart lampan ska lagas :-)

kram
Cattis

Moa/Monica sa...

Vacker lampa och sån tur du blev påmind.. men sån sladd, riktigt farlig.. Kram MOnica

Marlene sa...

Åh, min älsklingslampa... det ska bli kul att se den fungerande. *blink* fler än du och jag som tappar huvudet ibland?

Marlene sa...

Glömde... jag skippade tisdagstemat för idag och gjorde min egen tolkning. Elektriskt fick mej att tänka på elektricitet i stället... och det ledde till bilder från grekland :) Pussar kan också vara elektriska föresten, så puss på dej.