tisdag 11 mars 2008

TISDAGSTEMA : BADRUM




Tisdagstemat är BADRUM

Bilden får visa en liten, liten del av mitt badrum... den del som är den mest avkopplande!


Men hade det varit sommar nu, så hade jag fotat och visat er min väninnas FANTASKISKA UTEBADRUM!
Med skärmar, massor med växter och med trädäck runt ett gammalt nedsänkt badkar, som hon har i en lite avskild del av sin trädgård!
Gissa om jag är GRÖN av avund... och det hjälper inte att jag har "puttat menande" på varken min man eller hennes man.... jag har inget utebadrum på min tomt för det....hmpf...

17 kommentarer:

One small dream sa...

Ja det såg verkligen avkopplande ute. Jättemysigt!

Fru A sa...

Ser ut som ett superfint badrum!

Lizaloop sa...

Så mysigt det verkar vara!

Annika sa...

Vilken fin detaljbild!

Clara sa...

Livet är bra orättvist...:)
Men du har så mycket annat som hon inte har.....du har så många bra idéer, eller hur :) Kram på dig min kära vän....

Marika på Odlingspyssel sa...

Ser njutningsfullt ut med både kandelaber och massa massa bubbelbomber. Lyxigt! Utebadrum låter så häftigt att jag måste smälta det ett tag

Pialotta sa...

MEN du kan ju få plats med bord, stol och ljusstake.. lycko dig:-) Annat är det med ett minibadrum..

Ninni sa...

Ja, suck... Lyckliga den som har det så rymligt att man kan ha saker som inte absolut är nödvändiga. Jag avundas dig, det ser jättefint ut!

Soffy sa...

Utebadrum? Wow, vilken lyx!

Paula sa...

Skulle kanske föredra en badtunna ute, men nu har jag lärt mig att det går åt förfärligt mycket ved innan vattnet blir varmt så....då badar jag lika gärna i sjön!

Marlene sa...

Åh, just det "badrummet" tänkte jag oxå på... det hade varit något att skryta om. Du som jag visar en liten del av våra badrum, men jag visar också något helt annat än MITT badrum *fniss*

Wickans värld sa...

Mmmm, känner hur gott det luktar om "brusbollarna"! Det är mysigt med bad med ljus o gärna härlig musik!

Cattis sa...

åå, tänk att få välja en badkula och krypa ner badet ...
Synd man inte kan använda dessa bomber i duschen ;-)

Kram
Cattis

Filifjonkan 1 sa...

Godförmiddag på dig... men det ser ju gott ut med dina badbomber men ja..jag måste ju säga att det är okamratligt av din hälft att inte förstå att han genast skall sätta igång och gräva! Klart du behöver en sådan badkarshörna fast jag håller ju på rosor runt din så du kan dra åt dig lite rosenblad att doppa dig i en skön ljummen sommarkväll...hmm jag tror jag kommer över då på cykeln :)

Hanneles paradis sa...

Mysig bild, du får bada med väninnan :)

Strumpstickan sa...

Nu har jag lagt in bilden på döskallarna till dig i min blogg:)

ewa-christine sa...

Hallå och tack för dina kommentarer på min blogg. Det är kul att du skriver, tack, tack.
Jag börjar lära mig mer och mer i bloggeriet.
Så till din blogg. Så fifigt du gjort i badrummet......vackert och fint tycker jag. Ser fram emot i sommar när din väninnas utebad fotas.
Själv har jag utedusch....som ger lite svalka och det är inte så svårt att åstadkomma. Fåglarna kvittrar lite extra när man sätter på vattnet. Underbart. Tänk vad vi kan unna oss - i förhållande till för 100 år sedan.
Positiva hälsningar
Ewa-Christine