onsdag 13 februari 2008

TREVLIG ALLA- HJÄRTANS-DAG!







Jag passade på att sy en ny värmedyna i rött linnetyg idag.
Och vad passar väl då inte bättre inför Alla-hjärtans-dag, än att sy en värmedyna i hjärtformat!
Fast i mitt fall, så blev det ett försök till riktigt hjärta... tyckte det kunde vara lite kul! Fick med det viktigaste som höger och vänster kammare, aortan, lungvenerna, lungartärerna och hålvener och faktiskt även höger förmak! Det var ganska roligt att försöka konstruera mönsterdelar och sy det, men urjobbigt att sedan vända alla smala vener och artärer åt rätt håll!
Att fylla desamma med korngryn var heller inte helt lätt, men det gick... så nu ska jag snart slänga in hjärtat i micron och testa om det funkar!

Ha en riktigt bra Alla-Hjärtans-Dag allihop!

10 kommentarer:

Nina på Johangården sa...

*skrattar*

Du tokfia, tror sjutton att du hade jobbigt att vända alla dessa smala remsor. Men bra och fint blev det!

Ha en trevlig alla-hjärtans-dag!

Marlene sa...

Det där ser trassligt ut... eller har man inte jobb så osv. eller... finns det hjärterum... eller... Du är min hjärtevän. Ta vad som passar.

Hanneles paradis sa...

Fin, sonen stickade hjärte-värmare till flickvännen, ha en fin dag.

Strumpstickan sa...

Häftigt! tack desamma

Jeanette sa...

Du är för härlig! Och vad tänkvärt med en riktig hjärtesymbol!Dessutom är det så att vi borde tänka lite mer på våra hjärtan. Hjärtinfarkt dödar fler kvinnor än bröstcancer läste jag någonstans. Och många av dessa infarkter är stress relaterade.Och kvinnors hjärtinfakrter ger inte samma symtom som mäns så därför missas de oftare på akuten...

Dax att värma våra egna hjärtan och ge dem lite lugn och ro!

Kram på dig min vän!
Jeanette

Marika på Odlingspyssel sa...

Vilket fint hjärta! Ha en fin alla hjärtans dag!

elaina sa...

Mycket originellt!
å tänkvärt...
:0}

Clara sa...

Det var häftigt!
Hoppas att det funkade i micron också...många kramar till dig så här på Alla Hjärtans dag!

Filifjonkan 1 sa...

Men å GerdaThyra du är för härlig de vart ju helt ljuvligt bra,Hoppas du tog en kram hos mig i går var hos min mor och kramade hela dagen så jag hann inte ut på bloggarna. försöker en sväng nu istället kram kram till dig och lille Findus

Mamma Millan sa...

o vilken fin blogg o söy värme dyna du gjort11

kram millan o trevlig Helg!!