tisdag 12 februari 2008

TISDAGSTEMA : OKÄND





Tisdagstemat idag är OKÄND

När jag gick på min keramikutbildning för en massa år sedan, så skulle vi ett par gånger per termin, rensa ur och städa verkstaden och andra utrymmen rejält!
Av förståeliga skäl...dels blir det JÄTTESKITIGT av lera,lerdamm, glasyrer, oxider, gips och gud vet allt... dels så producerar ju alla elever en himla massa grejer som blir totalt misslyckade, intetsägande eller också är det bara tester och prover som ingen är intresserade av att släpa hem, utan de ställs var som helst runt om i verkstan och "glöms bort".
Vid en sådan rejäl städar-dag, hittade jag denna lilla,
ca.5 cm höga, stämpel och jag föll handlöst för dessa kramande "gubbars" kärleksfulla och vänskapliga charm!
Ingen ville kännas vid det lilla keramikföremålet, så jag tog hem det istället för att låta de gulliga "gubbarna" hamna i sopsäcken...
De bor på en hylla ute på min balkong och jag blir lika glad och varm i hjärtat varje gång jag tittar på dem...
Fortfarande är tillverkaren fullständigt OKÄND för mig och kommer så att förbli i all evighet!
Men visst är det något speciellt med deras vänliga utstrålning!?

12 kommentarer:

AnCa sa...

Kanske var det nån okänd beundrare som lämnade detta par som ett litet kärlekstecken till dig???

gerda-thyra sa...

Anca: Ja, fniss... tänk om det var så....hihi

Scaniatjejen sa...

Förstår att du tog hem dem, verkligen gulliga.:-)

Ninni sa...

Ja, de ser verkligen ut som kompisar :-)

Marlene sa...

Hihi... jaså du, här kommer sanningen fram, tänk om det var jag som gjort dom, haha, den meningen fanns det iaf ingen sanning i. Vad som däremot är sant är: Gud vad jag nästan längtar tillbaka till den tiden och Gud va många vackra, roliga saker det fanns att titta på som ingen kändes vid.
tack för den nostalgitrippen... ser nästan mer av dej och ditt hem här än i verkligheten.

Idag blir det inget tisdagstema från mej... får se senare i veckan

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra, jaa de är så näpna dina upphittade gubbar som säkert blev lyckliga när de fick flytta hem till dig efter ensamheten på verkstaden snäll är du som gör sådana barmhärtighets grejor,,,d gillar varandra väldigt mycket kanske är de tvillingar?

Jeanette sa...

Urgulliga gubbar! Riktiga hjärtevärmare! Tack för att du delade med dig åt oss andra så att vi också får bli varma i hjärtat....så här inpå alla hjärtans dag!

Kram på dig!
Jeanette

emma - rubyblue.se sa...

Jättefina! Jag har oxå ett föremål med okänd bakgrund i min blogg...

Moa sa...

Vilken gullig historia,.. så jag säger samma tack för att vi fick höra den.. de är jättesöta.. Kram Monica

Hanneles paradis sa...

Underbart fynd, man blir glad.

Soffy sa...

Så charmiga, bra att du tog hand om dem!

Mia sa...

Så ljuvliga! Härligt att du adopterade dem, så de inte hamnade i soppåsen... Då hade vi gått miste om deras värmande charm!!

Roligt att ha hittat tillbaka hit till din inspirerande blogg!!