tisdag 26 februari 2008

TISDAGSTEMA : LAST




Veckans Tisdagstema är LAST

Tyvärr så är min största last, varken roligare, originellare eller vackrare än så här!
Att "smyga mig" till stunder under köksfläkten eller balkongen, tillsammans med en cigarett och en kopp kaffe... det är tydligen det jag har allra svårast att lägga av med... trots barnens och makens högljudda protester...
Jag har vid flera tillfällen verkligen FÖRSÖKT att sluta röka... men det slutar med att jag blir fullständigt galen och deprimerad... "livet förlorar sin mening och ALLT blir bara sååååååååå meningslöst"... Fråga mig inte varför... för SÅ himla roligt är det ju faktiskt inte att röka... ELLER HUR?
Det kostar pengar, det luktar illa, det är jättefarligt både för mig själv och andra i närheten och är egentligen inte ens speciellt gott...inte alla cigaretter/dag i alla fall...

Men STUNDEN kan vara så avkopplande (och så inbillar jag mig att jag TÄNKER så bra när jag tar mig en cigarett...!?)

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Den här lasten lyckades jag göra mig av med för 35 år sedan. Men summan av lasterna är konstant sägs det ju, så jag har minsann andra i stället.

Snigel sa...

Kul att du hittade till mig!

Jag blir väldigt (folk-)ilsken när jag slutar röka. Inte kul, det heller. MEN, nu på fredag är sista dagen! Nu är vi ett gäng på jobbet som gaddat ihop oss och ska sluta röka i grupp.

Sen har jag en massa andra laster också, främst ätbara, men de har jag nämnt så många gånger tidigare i min blogg. (Sätt mig aldrig obevakad i närheten av en äppelpaj, t ex.)

Marlene sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Marlene sa...

Tack för stunden under fläkten igår... fast vi kanske borde hitta bättre stunder tillsammans, för det är väl bara att hålla med - eller?

Paula sa...

Jaa, jag håller med, skulle nog få sluta med kaffet också om jag slutade röka..
Men en vacker dag kanske??

KaosHouse sa...

Hej på dig!

Ja, beskrivningen var borta ett tag igår när jag skulle länka till dig, men det hade tydligen ordnat till sig senare.

Tack så himla mycket til dig som lagt ut en beskrivning!! Förstår att du lagt ner en del jobb med att knepa ihop den. Du är guld värd! Vill så gärna ha lite pynt till mina (för tillfället väldigt få) blommor, men med föräldrapenning är det inte direkt nåt jag kan springa iväg och köpa...
Jättetack och ett helt fång med rosor till dig!
Puss & kram! :)

Marlene sa...

Ville bara fråga... har du tagit bort länkarna påh ögra sidan eller är det min dator som krånglar. Föresten, kycklingen har landat... ta en titt hemma hos mej för att se vad hon hade med sej i lasten.

Pialotta sa...

Jag håller med dig i varje bokstav här.. visst är det något visst med en cigg o kaffe.. Vi går alltid ut på balkongen här.. det där vänjer man sig vid och kommer man hem till någon som röker inne... twi vale då doftar det inte smultron..
Ha de.. tjingelong

Cattis sa...

Man tänker alltid bra när man tar en paus... och det är lätt att behålla sina laster om man inte får en annan ursäkt att dra sig undan. Obligatoriska småpauser oavsett om man är rökare eller inte skulle behövas :-)

och som något skrev
Summan av lasterna är konstant...

Kram
Cattis

Hannele sa...

(Cigarr rökte jag ett par år, men nu får jag inte för barnen :)

Strumpstickan sa...

Snälla, goa, försöööök sluta röka?

Clara sa...

Ja du Gerda Thyra....jag känner igen det där....kaffe och cigaretter....min last också, tyvärr. retar mig ofta på det ...att jag lägger en sån massa pengar på att förstöra min hälsa. Men har precis som du försökt sluta och drabbas av den stora , mörka meningslösheten...hemskt!
Nu har jag städat färdigt och är lite urlakad....har haft min jobbarhelg också...så jag har inte varit så värst kreativ. Dina böcker ser lockande ut...milda sånger har jag...men blev nyfiken på Hur man närmar sig ett träd...får ta en tur till bibblan...KRAAAAAAAAAAAAAM