tisdag 22 januari 2008

TISDAGSTEMA : YTA



Tisdagstemat är YTA

Jättekul tema! Det finns ju överallt, så vad ska man välja!?
Bilden här ovanför föreställer en gammal vägg som kom fram vid renovering hos ett par kompisar.
Gamla bräder... Tycker det är så vackert på något sätt....

Jag har dessutom valt olika ytor från det som intresserar mig mest av allt... nämligen olika hantverk!



Första bilden är ett collage på olika YTOR på min KERAMIK.



Andra bilden föreställer YTAN på ett våningsfat som jag gjort i LUFFARSLÖJD.



Tredje bilden är YTAN på olika TEXTILA grejer.




Massor med YTOR hos mig idag med andra ord!
Klicka gärna på bilderna så ni ser de olika ytorna ordentligt!

17 kommentarer:

Cattis sa...

Jättevackra ytor. Det är bara att blunda och känna...
Tycker du har en mysig blogg!

Lizaloop sa...

Ja du hade verkligen fångat en massa ytor, jag som hade svårt för att ens komma på en att välja :0)

Randi sa...

Jo visst var det svårt att välja en yta - finns ju överallt!

Kaleen sa...

Mycket vackra ytor du har hos dig. Mina ytor finns också hemma hos mig. :)

Moa/Monica sa...

Du har så rätt så...Finns hur mycket vackra och inbjudande ytor som helst.. en hel del avskräckande också men de visar vi inte här..=).. Ha det gott..Monica

Filifjonkan 1 sa...

Hej GerdaThyra. åh vad jag gillar dina ytor och gammalt trä som åldras så vackert och naturligt. men hördu du så tråkigt att du inte kom med till Kringlans kondis idag visste inte läget ju,,,snyftar,,men nu har jag bryggt dig kaffe och ställt fram en semla just bara till dig i mina bästa rosenkoppar. Hoppas du kan godta det dom en lite uppmuntran nästa gång vi går så skall jag hojta på dig...näe jag ringer nog då,, :)

Hannele sa...

yta är intressant, vackra bilder

Marlene sa...

Oj, kära kompis, här har du lagt ut alla våra intressen i ett enda svep.
Nu får jag sätta fart och få ut min Endaa bild till tisdagstemat för denna gång. Hade fotat såna där härliga nästan nedslitna pärlemorknappar men använder ett annat foto istället. Men det dröjer en stund... tills vidare så finns det lite reklam i dagens inlägg

ninni sa...

Härlig och inspirerande sida som jag kommer att återvända till.

Paula sa...

Vi hade ett tema tidigare som hette struktur. När jag ser dina vackra ytor kan jag konstatera att dom alla har en mycket vacker struktur också!

linnea-maria sa...

Vilka vackra bilder! Kram /linnea-maria

Anne sa...

Vilka härliga ytor med en massa olika strukturer! Tack för din kommentar :)

Filifjonkan 1 sa...

Gerdathyra din semla och kaffe står kvar ännu inne hos mig sen i eftermiddags risk att trollpackan kan sätter i sig den,,fnissar

Sigrinn sa...

Jättefin vägg! Hoppas den den fick vara kvar även efter renoveringen :)

Filifjonkan 1 sa...

Inne idag med och kikar på dina ytor Moa tror jag det var hade andra ytor så kul att se vad ni menar och tolkar orden med för bilder ingen gör samma vad jag sett kramis på dig

Jeanette sa...

Många härliga ytor min vän! Härlig läsning som alltid!

Kram
Jeanette

Filifjonkan 1 sa...

Godmiddag på torsdagen regnar idag hos mig har snöat hela natten som töat nu så här blir det att vara inne som du såg Inte ens katter vill vara ute i detta Hälsar till Findus