tisdag 1 januari 2008

TISDAGSTEMA : NYTT




Första TISDAGSTEMAT på det nya året är: NYTT

Jag börjar 2008 med att flytta min blogg hit till "Galleri-sidan".... så det blir lite av en nystart för mig...

Bilden som jag har fotat för Tisdagstemat den här gången får symbolisera det nya:
En bukett med vårens blommor nr 1 : tulpaner,
en ny almanacka och en bok, med den mycket vackra titel:
"NYA HIMLAR ÖVER EN NY JORD"
som en god vän till mig har skrivit en gång i tiden...

Med det önskar jag
GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET
!

16 kommentarer:

Malkin sa...

Bra tolkat m ny kalender!

Fru A sa...

Jag har oxå nystartat med en blogg detta år :D

Frukostflingan sa...

Lycka till med det nya och njut av tulpanernas tid!

Cattis sa...

tulpaner... de vill jag oxå ha :-)

Gott nytt 2008

Randi sa...

Fin tolkning! Älskar tulpaner!

Paula sa...

Mycket nytt har du redan hittat!

Wickans värld sa...

Tjusigt! Å du påminner mig om att jag har inte satt upp nån ny almancka!!

Emma sa...

Din bild passar verkligen till temat nytt.
Emma

MARLENE sa...

Hej min vän... tittar du in till mej så får du nog se en ny Himmel över Skansen Kronan som du aldrig sett förut...

Gott nytt år till dej och pojkarna, stora som små... och så minstingen förståss

MARLENE sa...

Ps. Kommer över och norpar en tulpan kanske... ds.

Violin sa...

Åh... Tulpaner, så härligt. Nu börjar tulpan säsongen - så underbart. Jag måste köpa mig en bukett. God fortsättning på det nya året och tack för titten hos mig... :)

Trollmor sa...

Fin tolkning!
Längtar efter årets första tulpaner, då pirrar det gott av ögonfröjd :-)
Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kramar

Nina sa...

Så fint arrangerat i din bild.

Gunnels blog sa...

Ha ett riktigt gott nytt år!

Filifjonkan 1 sa...

Tulpaner tulpaner..köp en tulpan annars får du en snyting,,,osv, jag längtar frasigheten av tulpanerna men trettondedagen får gå förbi oss först sen skall här med bli tulpaner ,,,du sätter sprätt på längtan

Hannele sa...

God fortsättning på 2008.