tisdag 8 januari 2008

TISDAGSTEMA : FLYTT




FLYTT.....
TISDAGSTEMAT har FLYTTat och bytt adress...
Jag har nyss FLYTTat min blogg från ett annat ställe, till den här adressen...
Strax före Nyår så hjälpte vi älste sonen att FLYTTa...
Mycket FLYTTande... och jag HATAR DET....Det är i de allra flesta fallen SKITJOBBIGT!

Min bild föreställer ett FLYTTat föremål, som i samband med FLYTTen även fick en annan innebörd och ett nytt användningsområde....

Ursprungligen är detta en bit av en timmerstock från ett nerbränt hus i Slottskogen. En väninna till oss som är konstnär, fann den i resterna av det som fanns kvar...
Fattade tycke för den förkolnade träbiten, tog hem den och jobbade vidare med den... och vips blev det, ett för oss, mycket uppskattat konstverk, som hon vid ett speciellt tillfälle gav till min man i födelsedagspresent!

Nu hänger den på väggen i vårt vardagsrum och jag tycker att "skulpturen" är så vacker med en fantastisk patina...


11 kommentarer:

Kaffebönan sa...

Härligt jobbad bit som blev ett verkligt konstverk:-) Bra skrivit oxså.. Jag tycker det kom in så sent så jag tappade pennan lite:-)/Pialotta
http://kafferasten.blogg.se

MARLENE sa...

Den är lika vacker här som i verkligheten, mitt bidrag lär väl påminna dej oxå om en tid som flytt, gissar jag *blink*

Monica sa...

Vilket härligt konstverk... och vilken historia. Ja och så har du flyttat får ändra i mina favoriter.. =)..Monica

Hanneles paradis sa...

snygg timmerstock, själv har jag flyttat färdigt, håller på att samla på men för mycket nu...

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon GerdaThyra, Nu så jaha en bit från ett helt liv med andra ord sitter på väggen just där eld har varit framme är det ju så definitivt inget finns kvar menar jag bara minnen men en sådan här träbit kan vara en person mycket kär faktiskt eftersom den symbolisera det tidigare
det som varit men inte kommer åter,Så sonen är utflyttad nu då har du mer plats till ala dina vackra konstverk och nu när julen raskas ut så behöver man något att fylla upp med igen.

Eva S sa...

Nästan vad som helst kan bli konst när det hamnar i rätt händer. Sen är det upp till åskadaren vad han ser. Skön nostalgi du bjuder på. Modet skiftar verkligen och ibland när man tittar på kort säger jag som du. Hur tänkte vi igentligen. Men fina tyckte vi nog att vi var. Detta gäler ju även frisyrer. Oj OJ. Inte tycker jag just din brudklänning var så hemsk. Det finns betydlikt värre saker. Må gott

Paula sa...

Såna minnessaker är ju så mycket mer värda än dom köpta...

Nina på Johangården sa...

Ser nästan ut som en avlång kotte där den hänger.

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon på torsdagen inne och kikar om du hunnit skriva igen men näe det gör inget det kommer sen när det finns tid. Läste lite mer om ordet Flyttat hos de som också skriver tidagstemat olika saker blev det kul idé det där Ha en bra torsdag

mediabrus sa...

jag gillar inte heller att flytta - men gör det ändå jämt och ständigt känns det som...

Sarah sa...

Det må jag säga FLYTTA det kan du ;o)
Kul när ett föremål kan få en ny innerbörd!