tisdag 29 januari 2008

TISDAGSTEMA : ENSAM




Tisdagstemat den här veckan är ENSAM

Hos oss fick en liten vit gjutjärnsgris bli alldeles ENSAM kvar, när jag plockade bort allt julpynt.
Jag köpte den här lilla bevingade grisen i en jättemysig affär i Alingsås, strax före Lucia och hade inte hjärta att stoppa ner den i en låda och förpassa den ner i källaren.... så den fick bli kvar.
Den ser faktiskt jätteglad och nöjd ut och verkar trivas alldeles ypperligt med att ha ett liv även efter jul, eller hur?

17 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Grisar kan ju flyga :)
Han ser så lycklig ut, ready for takeoff

Hannele sa...

så julig är ju inte grisen utan tomteluva :)

Ninni sa...

Grisar hör till mina favoriter så jag förstår dig helt och fullt. Den vill vara framme året runt det syns på den självsäkra hållningen.

Anonym sa...

Så söööööt...klia den lite under hakan från mig:)

Anonym sa...

Nej men nu blev det fel....anonym är jag ju inte .....det är jag...Clara i Linneskåpet:)

Nina på Johangården sa...

Man blir lika glad som grisen av att titta på den : )

mia dh sa...

Haha vilken underbar liten gris, förstår att han får stå ensam kvar efter jul. Hoppas den får stå framme resten av året med:)

Cattis sa...

Väldigt nöjd och söt!
Tror det är en åretruntgris ... ;-)

kram
Cattis

Filifjonkan 1 sa...

Men så söt din Grisella är lite mallig för den överlevt julen tydligen.
Skulle jag med vara om jag vore gris,,heheh,Hon kan väl vara uppe är ju inte typisk jul grisig Har själv behållit en klockrad ..

Evelyn, i hemmet sa...

Den ser verkligen ut att trivas! Riktigt stolt!
KRAM!

malou sa...

Hon/han var söt! Och visst finns det många mysiga butiker i Alingsås!

Marlene sa...

Kärt återseende även för mej... lika gullig fortfarnde, han tycker nog det är skönt att slippa ligga nerstoppad i en låda. Såja Findus, nu håller du klorna borta va!?

Anonym sa...

Jättesöt gris! Då fick han ett liv efter jul! Jag plockar inte bort riktigt allt pynt heller ännu, har några broderade bonader som jag vill titta färdigt på.
Birgitta

Filifjonkan 1 sa...

Filifjonkan med ostbågesmulor om nosen tittar in, Hördudu jag ser ju att vi får hålla Findus och Pysen från varandra ojoj rena maffian ihop skulle de bli de två.Men garnet är Pysen på lite då o då men jag fräser åt honom då,,,han har pälsmöss att busa med och pingisbollar de gillar han far runt som en stolle,Näe här är det grötfrukost som gäller nu både för mig och katterna Ha en bra dag med du

Smeagol sa...

Åååh så jättesöt, kan inte låta bli att le när man tittar på h*n :-))

elaina sa...

Helt underbar ÄnglaGris!
Samlade på grisar undre 80talet, sen blev jag ihop med ett svin å tröttnade...
;0)

randi K design sa...

Her hvor jeg bor har de et uttrykk:
"...when pigs fly.." , og det betyr det samme som "aldri". Vi bruker utrykket mye om ting vi ikke har tro på..
Figuren er riktig søt!