söndag 13 januari 2008

STOPPA PENGARNA I MADRASSEN...





... eller att på annat sätt, spara mina slantar, är väl inte det som jag är allra bäst på (förlåt, Pappa... du som vigde hela ditt verksamma liv till bankvärlden...)

Men att vila huvudet på en, eller ett par, gamla hundralappar och drömma rosenröda drömmar om vad man kan göra med pengar... DET är jag nog ganska bra på...!

Vilken tur jag hade när jag på ett loppis, sprang på upptryckta tygbitar med just gamla 100-lappar!
Jag har nu sytt kuddfodral med dessa tygbitar på, som applikation. Tycker det blev lite roligt...Så nu kan jag på riktigt "Farbror Joakim-maneér" drömma mig bort till sagans land...!



Har redan en gammal askkopp med den gamla fyrkantiga 100-lappen, ståendes i sovrummet. Askkoppen kommer från min mormors hem och jag brukar lägga av mig mina smycken på den, innan jag går och lägger mig.
Men nu kan jag alltså även lägga huvudet på en 100-lapp!

13 kommentarer:

MARLENE sa...

Snyggt... hoppas att det inte bara är drömmar

Hannele sa...

läckert :)

Filifjonkan 1 sa...

God måndag på dig GerdaThyra:
Ja så härligt att lägga sitt huvud till ro på en hundralapp och av den gamla rediga sorten när man nästan behövde dasslock till plånböcker minns du dem kommer du ihåg så skrynkliga de var med...skrattar och den där askkoppen väcker minnen just så som du sa smyckena på kvällen åker av i den, Men nu har jag den inte kvar längre dum som man var Slutade röka för 9 år sedan ungefär och då rensade jag huset från allt vad askkoppar hette
Roligt att du har di kvar och just att man ser hur de såg ut. Kuddarna är urmysiga

Johanna sa...

Åh, vad fina kuddarna blev :)

Clara sa...

Härligt....det var lite annorlunda med gamla hundralappar.....annars har det mest varit madonnor och heliga bilder som cirkulerat på bloggarna. Jag är mycket nyfiken på ditt tidningsprojekt....helt i min smak, ser jag ju....linnetyg, spetsar och pärlemorknappar...jag går nästan ner i spagat när jag ser det här :)
Kram från Clara

Clara sa...

Förlåt...det var inte meningen att jag skulle distahera dig :) Ville bara vara snäll jöööööö...kraaaammmm

linnea-maria sa...

vilka snygga kuddar!
Vad roligt att du ska göra pyssel till en tidning. Du får inte glöma att berätta vilken tidning och vilket nummer det ska vara med. /linnea-maria

MARLENE sa...

Marlene som dimper in igen... lite sur, trodde vi skulle gått tillsammans på loppisen ;)
Men det blir väl fler gånger?

Nina på Johangården sa...

Kul kuddar!

Hannele sa...

(du har fått en utmärkelse i min blogg :)

Monica sa...

Oj vad sött du ska sova där.. =)
Ha det bra i veckan.. Monica

malou sa...

Ååh, så fina! *villha*

Susilull sa...

Vilka härliga penga-kuddar!!
Det var ett bra, och annorlunda loppisfynd!