tisdag 9 oktober 2007

TISDAGSTEMA: "Vårdad"






Tisdagstemat den här veckan är "Vårdad".
Jag som har vårdat i nästan hela mitt vuxna liv... gamla, sjuka, handikappade, egna barn, ett kort tag även andras barn, katter, hundar....
Tänkte först: Gud så trist Tisdagstema!

Men så kom jag på att man faktiskt också vårdar saker och kanske fram för allt...även minnen...så ... jag letade fram från innanmätet ur en byrålåda, något som jag har sparat och vårdat ömt i 30 år.... riktiga kärleksbrev... från min ungdoms allra största kärlek...
Kärleksförhållandet är sedan länge, länge över... men breven finns kvar... och jag inser att jag aldrig har varit så "älskad i ord" någongång, varken förr eller senare...en rätt häftig upplevelse!



10 kommentarer:

Pieces and dreams sa...

Mysigt skrivet o härligt kort.

Sigrinn sa...

Fina minnen att vårda!

delavij sa...

Det här var en jättebra tolkning.

Lotten sa...

Vilket härligt minne att ta fram och läsa när man känner sig nere...;-)

Micha sa...

Oh! Riktigt smart och fiffig tolkning!

Sinkadus sa...

åh, vilken romantisk och mysig tolkning :)

Randi sa...

Verkligen en underbar tolkning. Läcker bild dessutom!

Sarah sa...

Forstätt att vårda dessa ömt!

Gunnels blog sa...

Vilken fin bild! Och så bra tolkat, visste inte ens att detta tisdagstema fanns, vilken rolig grej!

Catarina sa...

Härligt!
En jättefin bild och text som man blir glad utav. Lägg tillbaka dem i lådan och var rädd om dom.