onsdag 31 oktober 2007

TISDAGSTEMA: Trasig




Tisdagstemat denna veckan är Trasig.


Tänk... vilken tur jag hade idag, när jag fick min man att klättra upp i en container och plocka med sig det här hemmagjorda dockskåpet... visserligen lite vint och snett och lite småtrasigt... men det går att åtgärda...ska bli riktigt kul att fixa iordning själva huset och inreda rum för rum!
Det är ju naturligtvis ett jätteprojekt och heller inte gjort i en handvändning... men det får ta den tid det tar och någongång i framtiden blir det kanske inflyttningsklart för något litet "småfolk" av något slag...

8 kommentarer:

Sigrinn sa...

Oh, ett sådant hemsnickrat dockskåp i samma modell hade min mamma när hon var liten, som jag sedan fick överta när jag var riktigt liten, det var målat rött på utsidan och lackat, med svart tak och hade även en liten skorsten... *nostalgi*

Filifjonkan igen sa...

Morrn morrn Ja dessa gamla Lundbydockskåp precis ett sådant hade min dotter. Minns hur kul det var att plocka i möbler o möblera jag vet att jag sydde gardiner och sånt lade in nya golv gjorde vi med sen efter ett antal år o tapetserade om ja du har ett riktigt roligt jobb framför dig och det blir säkert jättefint

Clara i linneskåpet sa...

Oj vad mycket kul du ska ha här Gerda Thyra!!!!
Vilken man du har som offrar sitt liv för dig på det sättet :=) Kram på dig !

TROLLTYGET sa...

Ner i containrarna skickar du maken... *fniss* jaja, tyst min mun så får du socker. Sött dockhus iaf... vilket får mej att minnas det jag slängde månaden innan dottern föddes.
Undrar om nån slängde ner sin mam för att ta det tillvara.

Marlene sa...

vet inte vad som hände men gör ett nytt försök

Marlene sa...

Okey... det förra kom inte med så jag säger väl deet en gång till:
Tänkte jag kunde skriva här att nu ligger stekspaden i mitt galleri.
Sen sa jag oxå att du nu oxå får chansen att se min nya profilbild.

Marika på odlingspyssel sa...

Nu hittade jag ditt dockskåp! Oh vad roligt du ska ha med att renovera det! Jag har också hittat ett hemmabygge i en container en gång, ska nog renovera det en dag. :)

Monica Hansen sa...

Vilket roligt fynd!