tisdag 23 oktober 2007

TISDAGSTEMA : Saknad




Tisdagstemat den här veckan är: Saknad.

Det finns mycket man kan känna saknad efter...

Människor som har försvunnit ur ens liv, på ett eller annat sätt...

Djur man älskat...

Epoker i ens liv, som har tagit slut... t.ex. när barnen var små... små knubbiga barnarmar och tultande steg av barnfötter och blöta pussar, blandat med skratt, gråt, blöjbyten, trots och gnäll... men visst var det en väldigt speciell tid!?

Sedan finns det speciella platser som betyder jättemycket och som man kan sakna för att man inte längre är en naturlig del av just den platsen.

Det gäller mitt bidrag den här veckan: En plats på jorden som jag älskar men inte riktigt har tillgång till längre!

Platsen heter Järnäsklubb, ligger på gränsen mellan Västerbotten och Ångermanland och är en av de absolut vackraste platser jag vet!

Tyvärr har jag inga digitala foton därifrån, så jag har fotat ett par akvareller som jag gjorde för många, många år sedan...




9 kommentarer:

Sinkadus sa...

Fina tolkningar.... och akvareller... hoppas att du kanske får möjlighet att komma tillbaka dit någon gång...

Erika sa...

Blev glad att du kom in på min blogg. Försökte komma in på min gamla blogg och leta upp dig där. Men den bloggsajten är en enda röra just nu då inget fungera.

Dina akvareller är både fina och naturligtvis väldigt minnesvärda för din del.

Tycker din tolkning av dagens tema är väldigt fin. Både bilder och text!

Clara sa...

Så fint.....så vackert du tecknar och skriver....jag blir ju alldeles rörd...kram!

Pialotta sa...

Vilka vackra vyer:-)
Saknad kan vara så mycket..

Paula sa...

Visst är det härligt att man minns ett eget ställe, ett ställe som känns som ens eget, även om man inte har tillgång till det. Men du har ju kvar dina vackra målningar!

Gunnels blog sa...

Ja, det är konstigt att en plats kan betyda så mycket för en! Men man kan bära den med sig,även om man inte är där fysiskt!

Micha sa...

Shit vad duktig du är på att måla, verkligen. Jättefina bilder, och bra tolkning av temat.
*
Tack för din kommentar på min bild på min pappa.

Moas sa...

Tack så jättemycket Gerda-Thyra.. för affären och så glad att du blev nöjd. =).. Vilken fin tolkning av Temat Saknad.. det kan vara mycket man saknar när man tänker efter och platser kan vara en sak.. som betytt mycket för en under ens barndom eller senare.. Fina små akvareller har du målat också..
Ha det gott.. Monica

Filifjonkan sa...

Hej GerdaThyra Verkar fungera nästan allt nu så jag kör igen då
Men du saknad jaa det är mycket man saknar mycket saknad som gör ont ordentligt en del mindre ont Ett smultronställe som du beskriver kan vara nog så plågsamt att inte nå men man har det i alla fall kvar i sina tankar så helt borta är det inte so väl är..