tisdag 16 oktober 2007

TISDAGSTEMA : Hinder




Tisdagstemat denna veckan är Hinder.


Jag själv är nog mitt allra största hinder i mångt och mycket...
Andra hinder kan ju vara brist på tillräckligt med pengar...för lite utrymme rent praktiskt... men även det som man oftast värdesätter och älskar, kan ju stundtals ses som hinder... som t.ex äkta make, barnen, vänner, saker man äger....





Just nu är nog mitt allra största hinder, vår lilla gulliga kattunge....
Han fyller faktiskt 5 månader idag! Han hindrar mig i det mesta jag företar mig...
Sticka... är ingen ide´att jag funderar på ens en gång... virka likaså... diskar jag så sitter han i bästa fall ugglande uppe på köksfläkten... i värsta fall i slasken...laga mat, ska vi inte ens tala om... sova...javisst, om man nu sover så himla bra med en katt, som faktiskt börjar bli ganska stor, kurrande som en motor ovanpå bröstet, under hakan...?!

16 kommentarer:

Pialotta sa...

Ja du det finns många hinder på vägen, men det är tur de flesta går att lösa:-) Härliga tolkningsbilder:-)
Tjing

Sinkadus sa...

åh, en sån där sötnos kan gärna få hindra mig också... :) fina tolkningar..

Malin sa...

Sicket litet sött "hinder" du har och jag vet hur det är med de små liven...vår "lilla" på dryga året håller på o tosar sig ännu och det svårt att få nått gjort då hon är med...gräver jag ner något ute i rädgården ex vis så ska hon gräva upp det igen...


Kram på dig och ditt lilla hinder från Malin

Broarne - lantliv som livsstil sa...

Ah
KATTER ÄR UNDERBARA DJUR.
Annmarie

FILIFJONKAN FNISSAR sa...

Jaha du nu är det bara så då att din Findus älska dig förstår du och vill vara med dig hela tiden vill ha kärlek och kel,,,precis som ett litet barn. Du får skaffa en babybärsele och ha honom den...fniss,,men man smälter direkt när man ser hans lilla nos och de där små rosa trampdynorna och framtassen utsträckt precis lagom att pussa på lite mjukt...

anca sa...

Det var väl i alla fall dagens gulligaste lilla hinder? Puss på nosen på den lilla pälsklingen!

bollebygdsbo sa...

Det där med att "jag själv" är största hindret tänkte jag också gjort någonting av.
men, som du redan sett, blev det något annat.

Gunnel sa...

Ett sånt hinder skulle jag gärna ha (hm...säger jag som har överlåtit katterna till äldsta dottern)

Paula sa...

Ja tänk va många som ser sig själva som ett hinder...men då är ni ju mycket medvetna tjejer!

Sarah sa...

Jag vet precis vad du menar. Har en pisse som är sex månader snart! Men oj så söt din pisse är!

Jeanette sa...

Nej men Oh så gullig han är ditt lilla hinder. Jag hade två kattungar på en gång, jösses det var jobb det. Men gulligt jobb....

Visst är det så att de största hindren har vi inom oss själva. Men genom att inse det är vi ju redan ett steg på väg.

Kram
Jeanette

Clara sa...

Det var det sötaste och mjukaste hindret jag sett på länge!!! Kram från Clara och Moltaz.....:=)

Sigrinn sa...

Katter brukar vara riktigt bra på det där med att vara ivägen... Och ställa till det...
Undrar vad de fått för träning? Och var någonstans de fått den?

Eleonor (Elle) sa...

VILKEN ROLIG IDE´... TISDAGSTEMA..

kATTUNGAR ÄR HÄRLIGA MEN NOG HINDRAR DE EN IBLAND,DET ÄR ETT SOM ÄR SÄKERT .. HADE TRE PÅ EN GÅNG!!!! MEN NU HAR KATTJEJEN FLYTTAT ÖVER TILL GRANNEN OCH HENNES HUND O KATT. KOMMER INTE ÖVERENS MED SINA BRÖDER. men mina goíngar har hunnit bli 16 månader och 5kg tunga!!! de du!! Ha det gott!

Snigel sa...

Ett litet puffenuffigt hinder du har, minsann! En liten tröst är att busigheten går över så småningom, och då kommer du att sakna den. ;)

Gunnels blog sa...

Ja de är lite hindrande ibland dessa små kattungar, men njut! De växer så fort, precis som barnen! Fast min katt vill helst ligga och sova så på mig nu med, 4 år gammal!